Luc de Soundman

Geluid(shinder) is overal

Volgens onderzoek van de Europese Unie lijdt Nederland jaarlijks 1,5 miljard Euro schade door geluidshinder. Bijna iedereen heeft wel eens last van geluidsoverlast of veroorzaakt zelf onbewust geluidsoverlast. Daarom hebben wij een illustratie bedacht [LUC de soundman]®: een mannetje dat geluid symboliseert, dit eerst als hinderlijk ervaart om later heerlijk verder te kunnen leven zonder geluidshinder. Het is een nieuw, volwassen en professioneel stripfiguur dat staat voor geluid, net zoals het Michelinmannetje wereldwijd banden symboliseert.

Luc de soundman komt voor in het decor van verschillende logo's. Hij symboliseert het proces dat het bewustzijn bij mensen moet aanwakkeren. Om zich herkenbaar aan iedereen te kunnen presenteren maken we gebruik van diverse mogelijkheden zoals een 3D- animatie, reclame en verschillende mini-games. LUC de soundman® kan in verschillende landelijke campagnes gebruikt worden om de bewustwording van geluidsoverlast en de mogelijke oplossingen hiervoor te vergroten (bv. Campagne gehoorbeschadiging bij jongeren). Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen steunt ons project LUC de soundman en maakt gebruik van LUC en zijn diverse mogelijkheden.

 

 

Mini-games

Bijna iedereen speelt wel eens een spelletje op de computer. De ene persoon vult een quiz in of lost een puzzel op, de ander racet graag een rondje of speelt een casual game. De leukste en grappigste games worden uitgewisseld via e-mail en social networking. Op deze manier zorgen deze games voor een welkome afleiding tijdens een stressvolle dag. Web-games hebben een duidelijke plaats in het leven van de gemiddelde internetgebruiker.

Ontwerp een huis

Een game waarbij de speler een eigen karakter of omgeving kan ontwerpen werkt inspirerend. Gebruikers zijn trots op hun creatie en willen deze graag delen met kennissen en collega's. In zo'n game kan bijvoorbeeld een huis worden ontworpen. Spelers kunnen kiezen uit een aantal basismodellen en kunnen die vullen met muren, ramen, kamers en meubels. Ook kan een aantal bewoners gekozen worden. Er moet dus rekening worden gehouden met de gewoontes van de bewoners en de geluidshinder die ze veroorzaken.

Raadsels en simpele puzzels

In simpele puzzels en raadsels wordt de bezoeker een situatie voorgelegd waarbij slechts beperkte informatie wordt verstrekt. Met die informatie moet de bezoeker de oplossing ontcijferen. Voorbeelden van zulke games zijn: hints, zoek de verschillen en kruiswoordpuzzels. Een voorbeeld op het gebied van geluid is: "Vind de geluidsbron". Hierbij moet de speler met behulp van een paar stukken gereedschap een omgeving afzoeken om de oorsprong van een geluid te vinden. Hij of zij moet dan ook raden wat de oorzaak van het geluid is. Een superleuke game!

lucspel 01

lucspel 02

lucspel 03

Twitter

No tweets found.

Geluidsisolatie tips ontvangen?

Kenniscentrum Geluidsisolatie

Keizersgracht 241
1016 EA Amsterdam

+31 (0)84 003 0094 (worden servicekosten berekend)

Neem contact op